Acute-potilastietojärjestelmän käyttäjäkoulutukset alkavat

Acute-potilastietojärjestelmän käyttäjäkoulutukset alkavat

Järjestämme vuonna 2019 Acute-potilastietojärjestelmän käyttäjille lukuisia webinaareja eri aiheista. Ensimmäiset webinaarit ovat helmikuussa. Koulutukset on suunnattu kaikille Acute-potilastietojärjestelmän käyttäjäryhmille; niin fysioterapian kuin lääkäriasemien, työterveysasemien ja sairaaloiden käyttäjille.

Koulutusten aiheita ovat muun muassa laskutuksen useat eri koulutukset kuten yksittäislaskutus, eräajolaskutus ja yrittäjälaskutus, hoitopolkujen lisääminen ja käyttö, hoitopolkumallien käyttö, jatkuvan kertomuksen käyttö ja Acuten lomakkeet. Aiheet on valittu asiakastarpeita silmällä pitäen.

Tavoitteena on tarjota asiakkaille mahdollisuus ottaa kaikki hyöty irti potilastietojärjestelmästä.

– Olemme painottaneet aiheet niihin toiminnallisuuksiin, joita asiakkaamme käyttävät eniten ja joista luonnollisesti tulee eniten käytönopastuskyselyitä asiakaspalveluun. Tavoitteena on tarjota asiakkaille mahdollisuus ottaa kaikki hyöty irti potilastietojärjestelmästä. Kun asiakasorganisaatiossa tulee uusia käyttäjiä, toimipisteitä tai hinnastotapahtumia tai jotain näistä poistuu, niin muutostarpeita tulee. Webinaareissa on hyvä palautella mieleen, mitkä kaikki toiminnot olivatkaan mahdollisia ja mitä kaikkea asiakas voi tehdä itse, kertoo Vitecin asiakaspalvelupäällikkö Satu Rajala.

 

Järjestelmää läpi yleisellä tasolla

Koulutukset sopivat kaikille, ja koulutuskalenteri löytyy Acuten intrasta. Täten kalenteri on näkyvissä kaikille, ei ainoastaan pääkäyttäjille.

– Toki osa koulutusten aiheista ovat sellaisia, etteivät muut kuin pääkäyttäjät pääse käsiksi tarvittaviin tietoihin, esimerkiksi hinnastotapahtumien muuttamiseen. Loppukäyttäjätkin voivat kuitenkin hihkaista, jos joku aihe kiinnostaa. Esimerkiksi hoitopolkumallien käyttäminen voisi olla tällainen aihe, Satu sanoo.

Asiakkaiden tarpeet ja käyttötavat ovat erilaisia. Koulutuksessa toiminnallisuudet käydään läpi yleisellä tasolla, siten miten ne on määritelty käytettäväksi.

Webinaareihin pitää ilmoittautua. Ilmoittautumislinkit löytyvät Acuten intrasta.

Osallistuminen on helppoa

Osa koulutuksista on maksuttomia ja osa maksullisia. Niiden kesto on puolesta tunnista tuntiin. Kouluttajina toimivat Vitecin asiakaspalvelun sovellusasiantuntijat.

– Ilmoittautumislomakkeet löytyvät intrasta. Kaikkien osallistujien tulee ilmoittautua erikseen. Yhtä ja samaa webinaari-linkkiä ei voi siis jakaa koko työyhteisölle. Jokainen osallistuja pääsee omalta laitteeltaan osallistumaan, kunhan on verkkoyhteyden äärellä. Jos käytettävissä on kaksi näyttöä, voi toiselle avata oman Acute-potilastietojärjestelmän, niin voi samalla sieltä katsoa koulutuksessa kerrottuja asioita. Koulutuksen eteneminen luonnollisesti kannattaa huomioida, ettei sen seuraaminen unohdu, Satu vinkkaa.

Kysymyksiä koulutusaiheesta voi lähettää kouluttajalle koko webinaarin ajan chatissa, ja ne käydään lopussa läpi. Jos kysymyksiä on paljon, voi webinaarin kokonaisaika venähtää. Mihinkään kysymykseen ei kuitenkaan jätetä vastaamatta.

Tiesithän, että voit myös tilata juuri teidän organisaationne tarpeisiin räätälöidyn koulutuksen Viteciltä. Ota yhteyttä myyntiimme.

© 2018 Acute.